de-kleur-kiezen-van-je-bedrijfswagen

De kleur kiezen van je bedrijfswagen

Wat is de beste kleur om je bedrijfswagen te geven?

Jij gaat een bedrijfsauto aanschaffen of hebt er al een maar denkt er meer uit te kunnen halen. En gelijk heb je! Een auto wordt door veel mensen gezien dus zorg ervoor dat ze hem niet vergeten! 

Waarom een speciale kleur

Je bedrijfsauto kan je zien als extra reclame. Als je er toch een of meerdere nodig hebt, kan je ze beter ook op laten vallen. Een auto kan je bedrijfsnaam verspreiden maar nog veel meer dan dat. Je kan een hele identiteitsstrategie maken als je meerdere auto’s hebt! De kleur kan ook nog regelmatig veranderen zonder al te hoge kosten. Hoe dat in zijn werk gaat lees je zo!

Strategie

Voordat je je auto op pimpt met een mooi kleurtje of je logo is het slim om eerst over je strategie te denken. Wil je het logo van jouw bedrijf op de auto zetten of denk jij dat er nog veel meer vette logo’s vormen en figuren zijn en zie je dit als een kans om je brand uit te breiden. Je zou bijvoorbeeld een soort 2e logo kunnen ontwerpen die opvalt op de weg zodat mensen het herinneren en op gaan zoeken. Uiteindelijk komen ze toch bij jou en je bedrijf terecht. Waar je dan ook aan kan denken is het gebruik van kleuren. Gebruik opvallende kleuren, kleuren die al in de stijl van het bedrijf zitten of iets heel nieuws. Gaat er een helemaal nieuwe kleur op dan zou ik wel je oude logo behouden. 

Meerdere auto’s 

Heb je meerdere bedrijfsauto’s? Dan kan je kiezen om ze er allemaal hetzelfde uit te laten zien. Je kan ook de keuze maken om hetzelfde figuur/logo te behouden maar te spelen met verschillende kleuren. Kies dan voor allemaal matte kleuren of allemaal felle kleuren bijvoorbeeld, houd één thema aan. Je kan er ook voor kiezen om het precies andersom te doen. Dezelfde opvallende kleur bij elke auto met steeds een ander figuur of logo. Alles wat creatief is en opvalt kan werken. Bedenk iets wat past bij jouw bedrijf!

Hoe?

Hoe ga je dit uitvoeren? Eigenlijk zijn er twee opties: wrappen of dippen. Een carwrap geeft veel mogelijkheden om professioneel jouw logo of een patroon op je auto te zetten. De kosten hiervan zijn wel ongeveer vanaf 1.200,- euro per auto. Een goedkopere optie is de auto dippen. Dit kan je laten doen voor zo’n 600,- euro of je koopt een gallon rubber coating en gaat zelf aan de gang. Als je het zelf doen ben je waarschijnlijk minder dan 300,- euro kwijt. Om dan je logo op de auto te zetten moet je hem wel nog laten bestickeren.